امروز: یکشنبه, ۷ آذر , ۱۴۰۰ - - Sunday, 28 November , 2021
3:30:00 - پنج‌شنبه 1 ژانویه 1970
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش مقدماتي سانحه سقوط هواپيما
گزارش مقدماتي سانحه سقوط هواپيما
خبرگزاري آريا-سازمان هواپيمايي کشوري گزارش مقدماتي سانحه هوايي تهران – ياسوج هواپيمايي آسمان را منتشر کرد.به گزارش خبرگزاري آريا، در اين گزارش آمده است: ­پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپيمائي آسمان در  ۲۹/۱۱/۹۶ با ۶ نفر خدمه پروازي (خلبان، کمک خلبان، ۲ نفر مهماندار و ۲ نفر نيروي امنيت پرواز) و ۶۰ نفر مسافر(۵۹ نفر بزرگسال و […]

گزارش مقدماتي سانحه سقوط هواپيما

خبرگزاري آريا-سازمان هواپيمايي کشوري گزارش مقدماتي سانحه هوايي تهران – ياسوج هواپيمايي آسمان را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين گزارش آمده است: ­پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپيمائي آسمان در  ۲۹/۱۱/۹۶ با ۶ نفر خدمه پروازي (خلبان، کمک خلبان، ۲ نفر مهماندار و ۲ نفر نيروي امنيت پرواز) و ۶۰ نفر مسافر(۵۹ نفر بزرگسال و يك كودك) برابر برنامه پروازي از فرودگاه مهرآباد تهران ساعت ۰۸:۰۵  به پرواز درآمد و پس از گذشت حدود يك ساعت و ۲۵ دقيقه از آغاز پرواز، مكالمه خلبان هواپيما و برج مراقبت فرودگاه ياسوج قطع و هواپيما در حوالي ۹ مايلي شمال فرودگاه ياسوج دچار سانحه شد.
بر اساس نقشه‌هاي عملياتي كمترين ارتفاع مجاز در مسير پروازي W144 كه هواپيما در آن مسير قرار داشته‌ ۱۷۰۰۰ پا بوده‌ است.
چنانچه هواپيما دچار وضع اضطراري شود، ارتفاع ۱۵۵۰۰ پا به عنوان حداقل ارتفاع مجازي است كه هواپيما مي‌توانسته است در شمال فرودگاه كاهش ارتفاع داشته باشد.
در سه سال اخير در فرودگاه ياسوج سرمايه‌گذاري زيادي صورت‌گرفته و علاوه بر تطويل باند پروازي و جمع‌آوري موانع متعدد در اطراف آن، داراي دستگاه كمك ناوبري NDB عملياتي بوده و دستگاه كمك ناوبري DVOR/DME نيز در فرودگاه نصب و اقدامات لازم براي بهره‌برداري از آن برابر با مقررات ايكائو انجام شده است.
مطابق دستورالعمل‌هاي شرايط اضطراري، همزمان با اطلاع رساني به همه مراجع و مبادي ذيربط، کميته تجسس و نجات در مركز كنترل فضاي كشور و مرکز مديريت بحران در سازمان هواپيمايي کشوري، ستاد مديريت بحران در استان‌هاي تهران- فارس- اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد تشكيل شد و تيم هماهنگي تجسس و نجات به منطقه عازم گرديد. همزمان، هماهنگي‌هاي لازم به منظور اعزام ارگان‌هاي كشوري و لشکري مورد لزوم به منطقه، اعزام هواپيماي شناسايي، بالگرد و پهپاد به منظور تصوير برداري و جستجوي نقطه‌اي منطقه عملياتي سانحه و تشکيل تيم تخصصي ويژه بمنظور بررسي و پايش اطلاعات ماهواره‌اي و تصاوير منطقه از ديگر اقدامات در اين مرحله بود.
گام مهم بعدي، تعيين نقاط احتمالي سقوط هواپيما بود كه با تشكيل جلسه RCC و مديريت بحران هوايي و مصاحبه با شاهدان عيني، افراد محلي آشنا به ارتفاعات منطقه و نيروهاي انتظامي محل و تكنيك‌هاي فني و تخصصي، سه موقعيت تقريبي محل برخورد هواپيما در ساعت ۰۵:۳۰ دقيقه بامداد دوشنبه مشخص و اعلام شد. بالگردهاي موجود در محل بر اساس موقعيت‌هاي سه گانه پيش‌بيني شده به جستجو در محل پرداختند. نقطه نهايي در ساعت ۱۹:۰۰ روز دوشنبه با استفاده از تصاوير دريافت شده از پهپادها، گراف هاي مخابراتي ايرانسل و استماع رويه هاي پروازي خلبان و تقليل سه موقعيت به يك موقعيت، تعيين (پلات) شد و نقشه‌هاي مربوط به موقعيت نهايي چاپ و خلبانان وسائل پرنده در خصوص نقطه نهايي تخمين زده شده توجيه شدند.
دو فروند هواپيماي نيروي هوايي با قابليت مانور در ارتفاع پايين و تصويربرداري به پرواز درآمدند و در نهايت در حدود ساعت ۱۰ صبح محل سقوط هواپيما شناسايي و تائيد شده و عمليات هلي‌برن نيروهاي تخصصي امداد و نجات و تكاوران ارتش در ساعت ۱۴:۰۰ روز سه شنبه پس از توجيه ايشان در خصوص نحوه جمع‌آوري اجساد و در اختيار قرار دادن تصاوير جعبه سياه توسط كارشناسان سازمان هواپيمايي كشور به محل سانحه آغاز شد.
هم اكنون کارشناسان کارخانه سازنده هواپيما و كميته بررسي سوانح فرانسه (BEA) نيز در ايران حضور داشته و به گروه بررسي سانحه ملحق شده‌اند.لازم به ذكر است شركت هواپيمايي آسمان كه متعلق به صندوق بازنشستگي كشوري است ، وسيله پرنده، مراكز تعميراتي شركت و خلبانان و عوامل فني در زمان وقوع سانحه داراي گواهينامه‌هاي لازم از سازمان هواپيمايي كشوري بوده‌اند.
همچنين، مطابق بررسي‌هاي اوليه، آغاز پرواز از فرودگاه مهرآباد با توجه به وضعيت هواي گزارش شده مجاز بوده و ارزيابي وضعيت جوي نقطه‌اي در محل سانحه منوط به بررسي دستگاه‌هاي ضبط اطلاعات و مكالمات پرواز است.

خبر جدید  تولیدات صادرات محور شاه کلید توسعه استان ایلام است
0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب