امروز: چهارشنبه, ۱۰ آذر , ۱۴۰۰ - - Wednesday, 1 December , 2021
3:30:00 - پنج‌شنبه 1 ژانویه 1970
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشريح دو راهبرد براي افزايش بهره‌وري در ناوگان جاده‌اي کشور
تشريح دو راهبرد براي افزايش بهره‌وري در ناوگان جاده‌اي کشور
خبرگزاري آريا-کشاورزيان بر اجراي دو راهبرد بر حذف تعرفه‌هاي گمرکي و واقعي شدن قيمت سوخت هم‌زمان با حذف تعرفه‌ها براي افزايش بهره‌وري ناوگان تاکيد کرد.به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي داود کشاورزيان گفت: فردي که کاميون ۴۵۰ ميليون توماني را با قيمت به مراتب پايين‌تر خريداري مي‌کند پذيرش […]

تشريح دو راهبرد براي افزايش بهره‌وري در ناوگان جاده‌اي کشور

خبرگزاري آريا-کشاورزيان بر اجراي دو راهبرد بر حذف تعرفه‌هاي گمرکي و واقعي شدن قيمت سوخت هم‌زمان با حذف تعرفه‌ها براي افزايش بهره‌وري ناوگان تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي داود کشاورزيان گفت: فردي که کاميون ۴۵۰ ميليون توماني را با قيمت به مراتب پايين‌تر خريداري مي‌کند پذيرش پرداخت پول بيشتر براي سوخت مصرفي را دارد و به خود اجازه تردد يک سرخالي را نمي‌دهد.
وي­ ­با اشاره به مضرات تردد ناوگان فرسوده در جاده‌ها و شهرها اظهار داشت: بيش از ۱۰۰ هزار دستگاه کاميون فرسوده بالاي ۲۵ سال داراي کارت هوشمند هستند و در حمل‌ونقل برون‌شهري و بيش از همين تعداد در درون شهرها فعاليت مي‌کنند و متأسفانه امروز حدود ۸۵ درصد آلودگي هواي تهران به علت تردد کاميون‌ها و اتوبوس‌هاي فرسوده است.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي افزود: آلايندگي ناوگان فرسوده در مقايسه به خودروهاي سنگين توليد داخل با فناوري يورو ۴ و DPF­بسيار بالاتر است.
وي با تأکيد بر تلاش براي کاهش قيمت تمام‌شده کاميون با حذف عوارض گمرکي، ماليات بر ارزش‌افزوده و هر اقدام ديگري تصريح کرد: متأسفانه اقدامات خلاف اين‌روند است. به‌طوري‌که امروز تعرفه‌ها افزايش‌يافته­و عرض مبادله‌اي ديگر تخصيص نمي‌يابد از اين‌رو قيمت تمام‌شده کاميون و اتوبوس افزايش‌يافته است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه «در حال حاضر قيمت اتوبوس توليد داخل کشور حدود ۸۵۰ ميليون تومان است که براي مالک اتوبوس صرفه اقتصادي ندارد» تأکيد کرد: نخستين راهبرد­­بايد حذف تعرفه‌هاي گمرکي و دوم واقعي شدن قيمت سوخت هم‌زمان با حذف­ تعرفه‌ها باشد؛ زيرا اجراي دو راهبرد ­به‌طور هم‌زمان موجب درک متقابل از جانب مصرف‌کننده مي‌شود. به‌طور مثال فردي که کاميون ۴۵۰ ميليون توماني را با قيمت به مراتب پايين‌تر خريداري مي‌کند پذيرش پرداخت پول بيشتر براي سوخت مصرفي را دارد.
وي افزود: واقعي شدن قيمت سوخت از تردد يک سرخالي نيز جلوگيري مي‌کند و در مقابل شاهد افزايش بهره‌وري در حمل‌و‌نقل جاده‌اي مي‌شويم.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي همچنين گفت: اگرچه حذف عوارض و تعرفه‌هاي گمرکي، ماليات بر ارزش‌افزوده و تخصيص ارز مبادله‌اي باعث از دست دادن درآمدهاي دولت از اين بخش مي‌شود،‌ اما بهره‌وري ناوگان افزايش مي‌يابد. در واقع کاميون زماني ­از مبدأ به مقصد بار حمل مي‌کند که از وجود بار در مقصد براي برگشت مطمئن شود و به خود اجازه تردد يک سرخالي را نمي‌دهد.
کشاورزيان معتقد است؛ اين اقدامات علاوه بر افزايش بهره‌وري، درآمد دولت، مالکان کاميون و کاهش قيمت حمل بار را به همراه دارد. به‌طوري‌که ناوگان با مطمئن شدن از وجود بار در مقصد حاضر به حمل با قيمت کمتر و جذب بار موجود در مقصد است، از اين‌رو صاحب کالا پول کمتري براي حمل بار پرداخت کرده و ناوگان به دليل قابليت جذب بار در مبدأ و هم در مقصد درآمد بيشتري کسب کرده است.
­DPF يک جزء از سيستم‌‏هاي کاهش آلايندگي در خودروهاي ديزلي است. در واقع، DPF يکي از فناوري‏هايي است که در استانداردهاي يورو ۴ به بالا براي خودروهاي ديزلي و در استانداردهاي يورو ۶ به بالا براي خودروهاي بنزيني براي­­­حذف و کاهش ذرات معلق (PM) خروجي از اگزوز خودروها استفاده مي‏‌شود.

خبر جدید  همراه اول بسته های جدید اینترنت تابستانه را ارایه کرد
0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب