امروز: سه شنبه, ۱۶ آذر , ۱۴۰۰ - - Tuesday, 7 December , 2021
3:30:00 - پنج‌شنبه 1 ژانویه 1970
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بخش ريلي به شعار نياز ندارد کمک مالي مي خواهد
بخش ريلي به شعار نياز ندارد کمک مالي مي خواهد
خبرگزاري آريا-رئيس هيئت مديره شرکت حمل و نقل ريلي رجا گفت: اگر دولت مي خواهد تاخيري در حرکت قطارها رخ ندهد بايد پول بدهد، چراکه با اين شيوه نمي‌توان راه‌آهن را اداره کرد.به گزارش خبرگزاري آريا، سيدمحمد راشدي در خصوص تأخير قطارها در بارش برف اخير و اين که چرا اين اتفاق رخ داد و […]

بخش ريلي به شعار نياز ندارد کمک مالي مي خواهد

خبرگزاري آريا-رئيس هيئت مديره شرکت حمل و نقل ريلي رجا گفت: اگر دولت مي خواهد تاخيري در حرکت قطارها رخ ندهد بايد پول بدهد، چراکه با اين شيوه نمي‌توان راه‌آهن را اداره کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيدمحمد راشدي در خصوص تأخير قطارها در بارش برف اخير و اين که چرا اين اتفاق رخ داد و بخش ريلي غافلگير شد افزود: بخشي که مربوط به شرکت رجا مي‌شود تجهيز قطار است که ما در اين بخش به خوبي عمل کرديم اما مشکل در زير ساخت هاست که بايد برطرف شود.
وي در خصوص ميزان توسعه نيافتگي در بخش ريلي و علت آن اضافه کرد: علت اصلي اين است که همه خوب شعار مي‌دهند و بر هيچ کس پوشيده نيست که در مواقع بحران فقط بخش ريلي است که به داد مردم مي‌رسد، اما در زمان اعتبار دادن گوش هيچ مسؤولي شنوا نيست.
راشدي گفت: هشت سال است که شرکت رجا قطارهاي حومه‌اي را مديريت مي‌کند و در اين مدت زيان اين شرکت پرداخت نشده، اما به خاطر مردم فعاليت مان را متوقف نکرده ايم. شرکت رجا ۸۹۰ ميليارد تومان زيان انباشته دارد و از آن جاکه اجازه افزايش قيمت نداريم و يارانه‌اي هم دريافت نمي‌کنيم، شرايط مناسب نيست.
وي تأکيد کرد: شعار دادن راحت، اما عمل کردن سخت است. قرار بود اولويت، توسعه حمل‌ونقل ريلي مسافري باشد، اما هيچ کمک مالي نمي‌شود.
رئيس هيئت مديره رجا اظهار داشت: زماني که تمامي پروازها لغو و حمل‌ونقل جاده‌اي بسته مي‌شود، انتظار است بخش ريلي همچنان خدمات ارائه دهد و ما بايد قطارهاي فوق العاده را تأمين کنيم. پنج ماه است که شرکت رجا نتوانسته پول شرکت‌هاي پيمانکاري را پرداخت کند، سه ماه است که شرکت‌هاي پيمانکاري حقوق کارکنان خود را نداده‌اند، حتما بايد در بخش ريلي به بحران برسيم تا کميته‌اي ايجاد شود و اين بحران توسط دولت و مجلس مديريت شود؟
وي افزود: شرکت رجا با بحران مواجه است، ما هزينه‌هاي خود را با وام بانکي تأمين و پرداخت مي‌کنيم؛ ۵۰ ميليارد وام بانکي دريافت کرديم تا بخشي از هزينه‌ها پرداخت شود. حرف اول و آخر اين است که بخش ريلي به شعار نياز ندارد، بلکه نيازمند کمک مالي است.
راشدي اضافه کرد: ۶۰ درصد از قطارهاي کشور در اختيار شرکت رجاست، تا اين لحظه از سوي دولت و سازمان برنامه و بودجه براي قطارهاي تکليفي و حومه اي هيچ کمکي نشده است.
وي خاطرنشان کرد: سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان، زيان شرکت رجا را تاييد کرده است، اما گوش شنوايي نيست. و نمي دانيم مجلس و دولت چه زماني به فکر نوسازي ناوگان ريلي خواهند افتاد.
رييس هيئت مديره شرکت رجا افزود: تاخيرهايي به دليل برودت هوا ايجاد شد که مشکل اصلي آن به دليل زيرساخت ها بود، بايد براي حل اين مشکلات کمک شود؛ مردم بايد از مشکلات مطلع شوند و بدانند ناوگان حمل ونقل ريلي کشور با مشکل زيرساختي مواجه است و دولت بايد براي حل اين معضل کمک مالي کند.
راشدي تأکيد کرد: در شرايط کنوني هيچ کس حاضر به سرمايه‌گذاري در بخش ريلي نيست، زيرا نه تنها زيان‌ها، بلکه يارانه نيز پرداخت نمي‌شود.
وي اظهار داشت:: اولويت شرکت حمل و نقل ريلي رجا خريد ناوگان است، اما به دليل عدم پرداخت از سوي دولت فعلا متوقف شده است.
رئيس هيأت مديره شرکت رجا افزود: راه آهن در بدترين شرايط (بحران سرما در سال ۱۳۸۶) در کنار مردم بود، اما هيچ قطاري حذف نشد، بدون ترديد در فضاي کنوني نيز تلاش مي کنيم فعال باشيم؛ البته در حال حاضر مشکلات شرکت رجا بسيار زياد شده است و بايد سازمان برنامه و بودجه در تخصيص اعتبارات به بخش ريلي اقدام کند، در غير اين صورت بايد انتظار شرايط حادتري داشت.

خبر جدید  30 هزار شغل امسال در همدان ایجاد می شود
0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب