امروز: شنبه, ۱۳ آذر , ۱۴۰۰ - - Saturday, 4 December , 2021
3:30:00 - پنج‌شنبه 1 ژانویه 1970
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
الزام صنعت خودرو به سمت افزايش تحقيق و توسعه
الزام صنعت خودرو به سمت افزايش تحقيق و توسعه
خبرگزاري آريا – رئيس مرکز مطالعات استراتژيک سايپا گفت: تحقيق و توسعه در صنعت خودروسازي جهان بسيار مورد اهميت وتوجه قرار دارد و تمامي شرکت هاي مطرح خودروساز با سرمايه گذاري دراين زمينه براي خود آينده بهتري را دنبال مي کنند. به گزارش سايپا نيوز؛ در پنجمين همايش بين المللي صنعت خودرو دو پنل تخصصي […]

الزام صنعت خودرو به سمت افزايش تحقيق و توسعه

خبرگزاري آريا – رئيس مرکز مطالعات استراتژيک سايپا گفت: تحقيق و توسعه در صنعت خودروسازي جهان بسيار مورد اهميت وتوجه قرار دارد و تمامي شرکت هاي مطرح خودروساز با سرمايه گذاري دراين زمينه براي خود آينده بهتري را دنبال مي کنند.

به گزارش سايپا نيوز؛ در پنجمين همايش بين المللي صنعت خودرو دو پنل تخصصي با حضور متخصصين، کارشناسان، استادان دانشگاه و ميهمانان خارجي با موضوع زنجيره تامين و قطعه سازي در برج ميلاد برگزار شد.
حسن قره يي، رئيس مرکز مطالعات استراتژيک سايپا در پنل تخصصي با موضوع “جايگاه زنجيره تامين در صنعت خودرو و سياست گذاري براي تعالي آن” در خصوص اهميت موضوع توسعه و تحقيق در شرکت هاي خودروسازي توضيحاتي را ارائه کرد.
وي گفت: صنعت خودروسازي سومين صنعت دنيا در زمينه سرمايه گذاري در خصوص تحقيق و توسعه است و بعد از صنايع قطعات الکترونيک و صنايع حوزه سلامت بيشترين سرمايه گذاري را به خود اختصاص داده که ۱۶ درصد از کل سرمايه گذاري دنيا را به ميزان ۱۰۹ ميليارد دلار شامل مي شود.
رئيس مرکز مطالعات استراتژيک سايپا افزود: از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بيشترين سرمايه گذاري توسط شرکت خودروسازي فولکس واگن در حوزه تحقيق و توسعه انجام شده است و در بين ۲۰ شرکت برتر دنيا که بالاترين سرمايه گذاري در اين حوزه را انجام داده اند ۵ شرکت خودروساز فولکس واگن، تويوتا، جنرال موتور، فورد و دايملر وجود دارد که بيانگر اهميت اين موضوع در برنامه شرکت هاي خودروساز مطرح دنيا است.
وي تصريح کرد: اين موضوع نشان از اهميت توسعه و تحقيق درصنعت خودرو دارد و بر اين اساس بايد در کشورمان اين موضوع با اهميت بيشتري دنبال شود، درغير اين صورت صنعت خودروي کشور هيچ جايگاهي در بعد بين المللي نخواهد داشت.
قره يي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به حمايت دولت هاي مختلف از شرکت هاي توليد کننده خودرو در دنيا پرداخت و گفت: همواره اين صنعت براي دولت ها مورد اهميت بوده و بر همين اساس حتي کشورهاي با اقتصاد آزاد هم در زمان هاي مورد نياز صنعت به کمک آنها شتافته اند.
وي افزود: کشورهاي امريکا، روسيه، برزيل، فرانسه، آلمان وچين به عنوان کشورهايي که شرکت هاي خودروسازشان بيشترين توليد و گردش مالي در اين حوزه را دارند همواره با دادن يارانه هاي مستقيم به صورت ساليانه در خصوص صادرات محصول و مباحث حمل و نقلي اين حمايت ها را اعمال کرده اند.
رئيس مرکز مطالعات استراتژيک سايپا همچنين در خصوص عوامل موثر بر توسعه گردش سرمايه در صنعت خودرو گفت: عوامل موثري همچون حفظ سرمايه، يکپارچگي دولت، سيستم قضاوت سرمايه گذاري و … از جمله مواردي است که در اين زمينه بسيار تاثير گذار مي باشد.
وي با مقايسه اين شاخص ها بين دو کشور ايران و کره جنوبي گفت: متاسفانه شاخص عملکردي کشورمان در اين موضوعات نسبت به کشور کره که داراي صنعت مطرح خودروسازي است در رتبه پايين تري قرار دارد و بايد دولت و خودروسازان در تمامي اين موارد با برنامه ريزي و تلاش زمينه ارتقاي آن را ايجاد کنند.

خبر جدید  لایحه صندوق مکانیزه فروش همچنان در انتظار صحن علنی مجلس

آدرس کانال خبري سايپا نيوز: telegram.me/saipanews_com
0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب